02 augusti, 2009

En stund sedan!

Hej alla glada bloggare!
Har bara inte orkat lägga in bilder på bloggen. Hilda tycker inte att det är roligt att vara i närheten av datorn. När hon väl har somnat på kvällarna är jag och mannen oxå jättetrötta. Skulle vi nu händelsevis inte vara trötta finns det för det mesta något annat att ta tag i så som tvätt eller dammsugning! Är det någon som känner igen sig???
Ville lägga ut några före1 och efter bilder för att ge en glimt av vårt sommarprojekt!
Vi kan börja med vår tomt som har sett ut som ett slagfält! Men efter att en grävmaskinist och hans familj har varit här och lite mera arbete med jordfräs och flytt av växter har det till slut blivit lite ordning!








Vi har hunnit få på penel på vårt utbygge och förmodas fortsätta med panel på det befintliga huset nästa år!



Detta är vårt pågående projekt! Ett nytt tak till framsidan och en ny kupa!


Till sist skulle jag vilja förmedla en del roliga och något korkade kommentarer som man kan få när man bygger om!
-Ska ni ha kvar altanen??? :O
-Det ska väl bli skönt att få ordning! För nu bor ni ju som i ett Zigenarläger! :)
-Ska ni behålla de svarta betongpannorna på taket på framsidan? (Då hade vi lagt på rött tegel på baksidan och den personen hade tidigare kommenterat att det var fint!:)

4 kommentarer:

Dova sa...

Hallå ni flitiga!!!
Känner mig lite skyldig till att ha "jagat på" ett blogginlägg, men vi e ju så nyfikna att se hur det går. Och av egen erfarenhet vet jag att det är så kul att ha bilder på vad man gör. För man glömmer hur MYCKET det är!!! Samtidigt har jag full förståelse för att ni inte prioriterar datorn när det blir en lugn stund!

Roliga kommentarer, jag är oskyldig hoppas jag.... :/

Många kramar från grävmaskinistens fru

Marie Söderberg sa...

ojojoj ert hus kommer att blir helt otroooligt vackert..
god jul och gott nytt år

Vintage sa...

Vilket underbart hus! Är här för första gången och kommer igen! Kramar Susanne

Dicksonska våningen sa...

Hej!
Första gången här! Ville passa på att berätta att jag gillade verkligen de små fönstren som är i trappan upp (antar jag eftersom de stegvis går uppåt) och de roliga kommentarerna ni fått av folk om husrenoveringen!
Sedan vill jag hylla grävmaskinister i övrigt - min far och bror utövar yrket :)
Jag kikar säkert tillbaka!

Kram Annika